Tuesday, April 14, 2009

RoLe MoDeL

Artis Bukan Role Model Yang Patut Di Contohi.


PerSoaLaN: Kenapa ArtIs Tidak boleh dijadikan RoLe MoDeL???


Personaliti [yang nampak]

Ramai artis yang tidak mempamirkan adab-adab yang baik sebagai orang muslim dan bertentangan dengan ajaran/cara hidup Islam yang suci.

Contoh: Pakaian,pergaulan dan cara hidup.

Pakaian: Ada diantara artis yang tidak segan silu menggayakan pakaian yang menjolok mata dan merasa bangga apabila berjalan diatas "RED CaRpet" dengan pakaian tersebut.

Tidak dinafikan satu persatu budaya barat masuk ke dalam minda manusia....Adakah kita masih tidak merdeka??,kerana penjajahan minda ini.Bak kata pepatah "tepuk dada tanya Iman"..

Pergaulan Bebas:Sedangkan berpegang-pegangan tangan sudah menjadi perkara biasa,apatahlagi berpelukan dihadapan umum,antara wanita dan lelaki yang bukan MUHRIM.Mereka lagi bangga mengatakan " Tak apa macam adik beradik sahaja,saja wish Congratulation je pun tak buat apa-apa"...So kalau sudah macam ni adab-adab dalam pergaulan islam sudah diketepikan..Mana marwah kta yang kaya dengan adap-adap kesopanan....SUdaH HiLang dI TelaN ZamaN...Meraka lebih mengagungkan BuDaYa Barat bukan BudaYa TimUr..



Cara HiduP:Ramai artis mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat.
Contoh: Pergi ke kelab MaLam,Minum Arak,Merokok dan Berkalwat.
Setiap hari ada sahaja kisah artis yang tidak baik akan disajikan kepada Umum..
semakin ramai artis ditangkap basah."Mala mengaku tidak bersalah,walaupun hakikatnya itu adalah sahih..."Ibarat meneggakkan benang yang basah"..
GoSiP....adalah ruangan yang sangat popular di kalangan masyarakat hari ini,
kalau tidak ada GoSiP tidak berserihlah dunia ini...Ada diantara artis sengaja membuat hal supaya ada gosip mengenainya dipaparkan...Walaupun perkara itu mengaibkan dan memalukan,janji ada bayaran untuknya untuk menyarah hidup..
Disinilah kepincangannya mengajak masyarakat untuk membaca ruangan gosip
yang di terbitkan oleh majalah yang berada dipasaran...Tanpa kita sedari gosip ini
adalah cara mengumpat dan menfitnah cara moden...SO dari mana kita mempelajari hal ini...Nyatalah setiap pergerakkan kita hari ini semuanya dipengaruhi oleh cara BARATTTTT yang secara halus menjajah hidup kita...

KeSiMpUlaN: " Tak salah menjadikan artis Role Model,tetapi kenalah berpada-padah,selidiki dahulu akhlaknya,keluarganya dan cara hidupnya...Jangan terLaLu FaNaTiK.Perkara yang salah dimata kita dianggap betul dan yang HARAM di HalaLkan".

PerINGATAN..."ROLE MoDEL yang paling baik untuk kita contohi ialah untuk selamat DuNiA sehingga AkHiRat ialah RASULULLAH S.A.W".

No comments:

Post a Comment